La elevene planlegge fag/elev-samtale selv

Jeg må starte med å innrømme at jeg tidligere ikke har vært veldig flink til å få gjennomført fagsamtaler med elevene mine. Dette skyldes mest at det er mye annet som skal gjøres og at det er lett å forskyve ting som en ikke egentlig trenger å gjøre akkurat nå. Derfor tenkte jeg at i år skulle jeg heller la eleven få mulighet til å sette opp et tidspunkt der det passet både for dem og meg. Jeg lagde et åpent samskrivingsdokument i gooogle-docs der jeg satt opp en tabell med aktuelle tidspunkt. Dette dokumentet bygde jeg så inn i et notat i it’s learning for at det skulle være enkelt for elevene å finne det. Elevene kunne åpne notatet og skrive navnet sitt i tabellen, de trengte ikke engang å trykke lagre.
For å skrive inn html-koden må en trykke på knappen «kilde» når en er i redigeringsmodus. Html-koden ser slik ut:

Dett opplegger gjorde planleggingen mye enklere for meg. TIdligere har jeg brukt tid på å snakke med andre lærere om når det kunne passe med samtaler. I år har eleven hatt ansvaret for dette selv og det har fungert helt supert.

I it’s learning ser det da slik ut for eleven:Fagsamtaler

Legg igjen en kommentar

